سخن روز /
وزیر جهادکشاورزی در جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی:
لزوم افزایش قدرت اتحادیه های کشاورزی در راستای تقویت بازارهای هدف
1401/09/05
وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دنبال تقویت و افزایش قدرت اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی هستیم و معتقدیم سیاست گذاری های بخش کشاورزی بدون مشارکت اتحادیه ها محقق نخواهد شد.

✅به گزارش پات و به نقل از ایانا، جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور معاونین وزیر، روسای سازمانها و مسئولان ذی ربط در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. 

⬅️در این جلسه، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، بر عدم ممنوعیت و محدودیت های لحظه ای صادرات محصولات کشاورزی  تاکید کرد. 

⬅️وی با بیان اینکه  در سال 1401 هیچ گونه ممنوعیتی در صادرات محصولات کشاورزی  نداشته ایم، تصریح کرد: در سال گذشته صادرات و واردات محصولات کشاورزی با وضع عوارض و تعرفه های گمرکی مدیریت شده است. وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و تامین محصولات کشاورزی خود را موظف به حمایت از تولید کنندگان و  مصرف کنندگان بخش کشاورزی می داند.
 
⬅️وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش مهم اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی در مدیریت بازار داخل و توسعه صادرات محصولات کشاورزی گفت: به دنبال تقویت و افزایش قدرت اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی هستیم. معتقدیم سیاست گذاری های بخش کشاورزی بدون مشارکت اتحادیه ها محقق نخواهد شد. 

⬅️وی ادامه داد: ازجمله مهمترین دلایل موفقیت در  اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها زحمات، تلاش ها و همراهی اتحادیه های بخش کشاورزی بوده است. 

⬅️ساداتی نژاد در ادامه تصریح کرد: به دنبال واگذاری مدیریت بازار داخل و صادرات محصولات کشاورزی به اتحادیه ها و تشکل ها هستیم. این واگذاری به شرط تعادل و تثبیت بازار داخل در نظر گرفته شده است‌.

⬅️وی در ادامه با اشاره به این نکته که دولت با رفع تعهد ارزی در بخش کشاورزی موافق است، عنوان کرد: در این راستا تلاش کردیم شیر خشک و مرکبات را در زمان محدود رفع تعهد کنیم.

تعداد مشاهده خبر1444 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal